PAda SIApa laGI HAruS ku MengaDU………………………

Hari ni terasa aku ingin melakar beberapa titipan hati. Yang aku gambarkan betapa jiwaku beralun dengan keadaan aku sekarang.

Menjaga dua orang anak perempuan yang masih kecil sementelah aku masih berpantang menguji iman aku sebagai hamba Allah.

Penat dengan hari-hari yang dilalui.. berjaga siang dan malam bagi memastikan anak-anak terjaga. Kesihatan…kebersihan…makan minum anak… terlalu memikirkan perkara ini sahaja boleh membuat aku tertekan.

Apakah ini suratan yang harus ku terima dengan gelaran ‘ibu’? Ya Allah…kuatkanlah aku dalam menempuhi ujian Mu ini. Aku redha dan terima dengan anugerah Mu yang bernilai ini.

Ketenangan hati semkain jauh saat aku tidak mampu untuk sujud pada Mu… Saat aku tidak dapat mengisi jiwaku dengan alunan Quran Mu. Namun begitu Engkau sudahilah malam ku dengan keashikan zikir… hanya itu yang mampu bibirku tuturkan.

::Pendapat/Comment::

