Kenangan lama Adam…

‘aku ada kerana engkau ada…tercipta hatiku hanyalah untukmu…
jalanku menuju padamu…ke mana pun pasti kan kembali..
demi cinta dalam hatimu ku yakin engkau untukku…
meski jarak pisahkan kita, cintakan bawa kita kembali…’

“Aku tak tahu pula yang kau pandai menulis sajak… Sajak yang kau tulis ini untuk aku ke?” Adam bertanya seraya melihat Arina sedang leka menggosok baju.

“Ya… manalah tahu suatu hari nanti saya tak ada, awak boleh baca. Awak mesti rindukan saya sangat-sangat masa tu.. hehe…”

“Kenapa kau cakap macam ni? Aku tak suka dengar kau cakap macam ni. Lain kali aku taknak dengar.” Adam menghempas buku yang sedang dibacanya dan melangkah keluar dari bilik. Arina terkedu.

‘Kenapa dia bersikap macam tu tiba-tiba?’ Arina bermonolog… Lalu Arina turut keluar untuk melihat suaminya itu.

‘Marahkah dia?’ Arina berfikir lagi.

Arina melihat Adam sedang termenung diatas buaian. lalu Arina mengambil tempat disebelah Adam. Adam hanya membiarkan sahaja.

“Saya minta maaf andai kata apa yang saya cakapkan tadi membuatkan awak tersinggung…” Arina memulakan bicara setelah seminit Adam diam tanpa suara.

“Aku maafkan. Dan aku tak suka dengar kau cakap macam tu…”

“Baik, lain kali saya akan diam. Mulai daripada hari ni, saya takkan bercakap dengan awak lagi. Saya tak mahu awak tersinggung lagi…” Arina menyambung.

“Itu lagi aku tak suka!” Adam menjegilkan mata bulatnya ke arah Arina.

“Hehe…saya bergurau jer..”

“Aku tak suka guarauan kau…” Adam memejamkan matanya sambil berkata lagi…

“Aku pernah rasa erti kehilangan… Dan aku tidak mahu merasa lagi.”

Arina kurang mengerti…… Dan Arina cuba untuk mengerti.

“Jom masuk…dah lewat malam ni…” Adam menarik lengan Arina.

Arina hanya menurut…

::Pendapat/Comment::

