~kehadiran Ibu dan Bapa Mertua~

“Adam, papa dengar ada masalah kat pejabat. Betul ke?” Dato’ Said bertanya seolah-olah meminta jawapan ikhlas darpada anaknya sendiri.

“ Masalah sikit papa…” Adam menjawab pendek.

“Papa dengar Faris buat masalah lagi. Kali ni berapa yang dia ambil?”

“Yang tu kami belum pastikan lagi sebab bukti masih belum cukup nak mengatakan dia yang mengambil wang syarikat. Masih lagi dalam siasatan.”

“Papa nak kamu selesaikan masalah ni baik-baik. Jangan biar ada masalah besar timbul. Sebab kamu pun tahu yang Faris tu bukan sebarangan orang.”

“Saya tahu, pa…” Faris sedikit tertekan.

Arina mendengar perbualan mereka. Arina tidak sedap hati apabila nama itu disebut. Apa kaitannya Faris dengan Adam? Kenapa Faris beria mahu menjatuuhkan Adam?

Sebelum berangkat pulang, Datin Sofia sempat bertanya kepada Adam.

“Bila lagi agaknya kami kena tunggu untuk dapatkan cucu? Semakin hari umur kami semakin meningkat… Harap tiada masalah, ya sayang…” Datin Sofia memeluk Arina disusuli Adam.

Adam Cuma tersenyum tiada sebarang makna.

**********************************************

“Kau jangan fikirkan sangat apa yang mama cakapkan tadi. Aku dah biasa dengar mama cakap macam tu. Aku harap kau tak ambil kisah…” Adam menegur di kala melihat Arina termenung di atas katil.

“Tapi apa yang mama cakap tu ada betulnya…” Suara Arina sugul. Ditariknya selimut perlahan dan menyelimuti seluruh tubuhnya.

“Tak panas ke?” Adam menyakat.

“Ada air cond…” Arina menjawab perlahan.

‘Dah pandai menjawab…’ Adam berkata di dalam hati sambil senyum sendiri.

Advertisements

::Pendapat/Comment::

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s