~Isteri yang kurang bijak~

(Entry ni sku smbil dari internet… tajuk dia “Suami yang curang”) – padahal isteri ni yang kurang bijak..

Assalamualaikum…
Aku nak luah perasaan aku kat sini. Lagipun aku tak tau nak ngadu kat siapa. Aku dah berkawin pd thn 2005. Semasa aku bekawan dgn suami aku, aku sangkakan y dia ni bujang ( Bujang terlajak). Dia pun kata dia masih bujang.

Masa nak kawin bila isi borang baru dia ngaku yang dia ni duda. Tapi duda tak ada anak. Selepas 1 bulan berkahwin barulah tembelang nya pecah. Aku dpt tau semua ni pun sb bekas isteri dia dtang umah org tua aku. Bekas isterinya kata dia kena cerai sebab suami dia nk kawin lain. Dia kata suami aku ni cuma nak tipu aku aje.

Sejak hari tu keluarga aku xsukakan suami aku. Aku pun xberbaik dengan keluarga. Aku tak balik pun umah keluarga aku. Sekarang dah 3 tahun berlalu. Aku masih bersama dengan suami aku. Aku xtau lah sama ada betul ke x.

Semasa raya thn lepas, janda dia hantar sms kat aku. Dan mengatakan yang dia ada anak kecil bersama suami aku ( maknanya baru dapat anak baru). Bila aku tanye suami aku. DIa tak ngaku. Dia kata dia xjumpe pun janda dia. Kalau dia pergi KL pun dia cuma jumpe anak dia yang sulung berumur 5 tahun. Bila dia dah xngaku, aku percaya je lah.

Baru ini baru aku tau. Memang dia berbaik dengan janda dia. Dia selalu sms berdua. Aku tau pun sebab baca curi2 sms dia. Nak kata dia rujuk semula aku pun tak tau. Aku pernah bergaduh dengan dia baru2 ni. Aku tanye dia sama ada dia ada rujuk atau x. Dia kata x. Dia sms dgn janda dia pun sebab janda dia selalu mintak duit. Aku tau dia tipu aku. Tapi aku tak pasti sama ada dia dh rujuk semula atau tak…

Korang semua tolong lah aku. Apa harus aku buat. Aku tk tau napalah nasib aku malang selalu. Banyak dugaan yang aku hadapi. Ntahlah sampai bila aku boleh bertahan. Tolong lah bagi pendapat…please…

Advertisements

::Pendapat/Comment::

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s