~Perasaan Apakah Ini?~

“Minggu depan aku nak kau ikut aku pergi Pulau Tioman. Mama dan Papa ashik tanya bila nak bawa kau pergi bulan madu.”

Adam membuka laptopnya. Memulakan kerja yang masih tertangguh. Arina pula hanya berteleku di atas katil.

“Pada aku, bulan madu atau tidak sama sahaja. Sebab aku kahwin dengan
kau bukan sebab aku sayang. Jadi untuk apa kita bulan madu. Betul tak?”

Adam memandang Arina yang terkebil-kebil bagaikan anak kecil.

“Ehm..pada pendapat saya, bulan madu itu adalah salah satu cara untuk
mengeratkan hubungan suami isteri. Jadi tak salah jika sesebuah
pasangan berbulan madu..” Arina memberi pendapatnya yang sendiri.

“Walaupun tanpa cinta?” Adam bertanya.

“Cinta boleh dipupuk, bukan?” Arina memandang Adam yang masih merenungnya.

Lama Adam merenungnya. Arina mulai risau Adam akan meradang.

“Maafkan saya kalau saya tersalah cakap…” Terlebih dahulu Arina memohon maaf.

“Takpa…setiap orang ada pendapat mereka masing-masing. Itu mungkin pada kau. Tapi pada aku, bulan madu tak penting…”

Adam kembali menaip menggunakan laptopnya.

Arina pula mulai terlelap…

::Pendapat/Comment::

